Cacaua, un superaliment

Cacaua, un superaliment
Β 
Cacao
Β 

Cacaua este fructul plantei Theobroma cacao L. (Sterculiaceae) si contine peste 300 de substante cu proprietati terapeutice. Creste nivelul de energie, Β imbunatateste digestia si absorbtia nutrientilor si ajuta la reducerea stresului sunt doar cateva dintre ele.

Insa mare atentie, cacaua care iti aduce aceste beneficii nu este pudra de cacao pe care o gasesti in super-market sau in dulciurile din comertul de masa. Aceea este un aliment procesat (din care s-a extras untul de cacao) si prajit -adica devitalizat de nutrienti- la care i s-au adaugat aditivi in procesul de procesare pentru a-i reduce din gustul amar si pentru conservare. Asa ca mai bine te lipsesti de el. πŸ™‚

Alimentul despre care merita sa aflii mai multe si sa il introduci in alimentatia ta sunt boabele de cacao. Boabele de cacao sunt consumate de milenii pentru starea de bine si multiplele beneficiile pe care le aduc sanatatii.

Aceste beneficii au fost studiate extensiv de oamenii de stiinta (gasesti link la o parte din ele la sfarsitul articolului). Si fiindca aduce atat de multe beneficii am decis sa dedic o editie a  emisiunii TV Antreprenoriat Sanatos acestei teme. Asa ca am invitat-o pe Adina Cuturela de la Aromes Noires sa discutam despre boabele de cacao. Poti urmari emisiunea AICI.

In primele 30 de minute ale emisiunii vei afla:

  •  De ce te simti bine dupa ce consumi ciocolata/cacao
  • Cum te ajuta consumul de cacao sa-ti mentii sanatatea
  •  De ce sa alegi boabele de cacao in loc de pudra de cacao din comertul de masa
  • Ce nutrienti contine cacaua
  • Cum sa consumi boabele de cacao

In a doua parte a emisiunii (de la minutul 30) vei afla:

  • Unde gasesti cele mai bune boabe de cacao
  • Cum sunt produse boabele de cacao in Africa
  • Provocarile aprovizionarii cu cacao
  • Cum poti ajuta producatorii din Africa

Poti urmari emisiunea AICI.

In plus fata de cele discutate in emisiune, cacaua mai are si alte beneficii importante:

  • Imbunatateste metabolismul lipidelor si glucozei, inclusiv in cazuri de rezistenta la insulina
  • Reduce inflamatia
  • Ajuta la reducerea obezitatii
  • Amelioreaza markerii celor ce sufera de diabet
  • Ajuta la mai buna circulatie a sangelui
  • Imbunatateste functionarea creierului (functii cognitive -invatare, memorie, protectie contra atacurilor cerebrale, Alzheimer etc)
  • Ajuta la preventia contra cancerului
  • Amelioreaza simptomele de astm
  • Are efecte antibacteriale si ajuta la sanatatea dintilor si pielii, inclusiv de protectie contra arsurilor solare

In afara boabelor de cacao si a miezului de cacao (cacao nibs) poti consuma si pudra de cacao cruda. Nu este vorba de cacaua alcalina (aceea este aditivata pentru a-i reduce din gustul amar asa cum am scris mai sus), ci de pudra facuta din boabele de cacao integrale.

Vrei sa testezi si tu boabele de cacao? Incepe acum cu un smoothie delicios. πŸ™‚ Gasesti reteta AICI.

Nota: Cacaua este un aliment considerat sigur pentru majoritatea persoanelor atunci cand este consumat in cantitati moderate. Este bine sa stii ca ea contine cofeina, iar consumul acesteia in cantitati mari poate da urmatoarele efecte: nervozitate, urinat des, insomnie si cresterea ratei batailor inimii. De asemenea cacaua poate reduce viteza de coagulare a sangelui. Incepe cu cantitati mici (1 boaba de cacao pe zi) si daca experimentezi simptome neplacute redu cantitatea.

Tu ai consumat boabe de cacao pana acum? Ce efecte ai experimentat?

Scrie-mi la comentarii.

Daca ti-a placut articolul  da-i share sa beneficieze de informatii si prietenii tai. Sau daca stii pe cineva interesat de acest subiect trimite-i articolul.

Bibliografie:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24915376
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28439881
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28824916
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23810791
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22775434
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2518374/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22892813
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25733639
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24376420
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14757265
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17327862
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29088075
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24130345/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24259381
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24000103
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4285439/
https://www.researchgate.net/publication/276892317_Chocolate_with_high_Cocoa_content_as_a_weight-loss_accelerator
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23439478
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28933386
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26880379
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25004832
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16702322
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17164979
https://www.researchgate.net/publication/226506017_Flavonoid-Rich_Nutrients_for_the_Skin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.