Cele mai bune 21 surse de proteina vegetala

Cele mai bune 21 surse de proteina vegetala

legumes-665788_1920

Oricare ar fi motivul pentru care ai decis sa inlocuiesti proteina animala in alimentatia ta cu proteina de origine vegetala -tii post, esti vegan sau pentru sanatatea ta- te felicit pentru alegere!

Si asta pentru ca prin aceasta alegere faci de 3 ori bine: iti faci bine tie, pentru beneficiile pe care le aduci sanatatii tale; faci bine animalelor, care astfel nu mai trebuie sa sufere si sa moara pentru a-ti oferi hrana; si faci bine pamantului/naturii, pentru ca este demonstrat stiintific ca industria cresterii animalelor este o cauza majora a poluarii apelor, a incalzirii globale, a despaduririlor, a exctinctiei unor specii de animale, a lipsei de apa si a depopularii marine.

In ceea ce priveste binele pe care ti-l faci tie, atunci cand consumi proteina de origine vegetala ii oferi organismului tau mult mai multi nutrienti decat atunci cand consumi proteina animala.

In primul rand proteina vegetala vine la pachet cu fibre, care sunt esentiale pentru a avea un sistem digestiv sanatos, si care se gasesc doar in vegetale. De asemenea, consumul de fibre alimentare ajuta la mentinerea greutatii ideale.

In al doilea rand, vegetalele bogate in proteine contin o multitudine de vitamine, minerale, antioxidanti si fitonutrienti, iar atunci cand sunt consumate in stare cruda contin si enzime, care sunt esentiale pentru toate procesele corpului tau.

In al treilea rand, o parte din plantele bogate in proteine contin acizi grasi esentiali (grasimi sanatoase), care, asa cum le spune si numele, sunt esentiali pentru organismul tau, in special pentru sistemul tau nervos (care e format din lipide) si toate procesele mentale si cognitive, dar si pentru mentinerea greutatii ideale. Desi si proteinele de origine animala vin la pachet cu grasimi, acestea nu numai ca nu sunt esentiale organismului ci din contra, contribuie la imbolnavirea lui.

Si daca toate acestea nu sunt de ajuns, consumul de proteine vegetale iti ajuta organismul si in procesul de detoxifiere si il protejeza de aciditate si boli.

Din aceste cauze te incurajez sa alegi sa consumi proteina de origine vegetala in locul celei animale.

Este bine sa stii insa ca majoritatea surselor de proteina vegetala nu contin toti aminoacizii esentiali. De aceea iti recomand sa diversifici consumul din alimentele de mai jos si sa consumi des (de cel putin 1-2 ori pe saptamana) seminte de canepa si quinoa, deoarece ele contin toti aminoacizii esentiali.

Iata si lista cu cele mai bogate surse de proteina de origine vegetala pe care ti le recomand:

  1. Seminte de canepa: 16g proteine / 3 linguri (contin toti aminoacizii esentiali, ca si proteinele de origine animala)
  2. Spirulina: 6g proteine / 10 grame
  3. Quinoa: 11g proteine / cana (contine toti aminoacizii esentiali, ca si proteinele de origine animala)
  4. Seminte de chia: 6 grame proteine / 30 grame
  5. Linte: 17.9g proteine / cana
  6. Naut – 14.5 grame proteine /cana
  7. Fasole (neagra, alba, Mung, Pinto, Atzuki): 12-15g proteine / cana
  8. Caju – 4.4 grame proteine / 30 grame
  9. Seminte de susan – 6.5 grame proteine / 30 grame
  10. Tahini – 8 grame proteine /3 linguri
  11. Nuci romanesti– 5 grame proteine / sfert de cana
  12. Fistic – 5.8 grame proteine / 30 grame
  13. Migdale – 4 grame proteine / 2 linguri
  14. Unt de nuci – de migdale sau de caju – 8 grame proteine / 2 linguri
  15. Avocado – 10 grame proteine / bucata
  16. Mazare – 9 grame proteine /cana
  17. Brocoli – 5 grame proteine / cana
  18. Spanac – 5 grame proteine /cana
  19. Kale – 5 grame proteine / 2 cani
  20. Cartof dulce – 5 grame proteine / cana
  21. Lapte de migdale/nuci/seminte, lapte de grau antic– 7-9 grame proteine / cana

Nota: Leguminoasele (fasole, naut, linte etc) si quinoa se consuma gatite sau sub forma de germeni/vlastari.

Spor la cumparaturi! Si nu uita:

Iubeste-te pe tine insuti si ramai Tanar si Sanatos! :-)

Cu bucurie,

Anca Alina (care vrea sa stii ce proteine sa consumi pentru a ramane sanatos) Ionescu

PS. Daca stii pe cineva care ar beneficia de informatiile  din articol trimite-i-le acum si-i vei face un bine.

It's only fair to share...Share on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someone

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *