Cum sa iti imbunatatesti digestia – 1

Cum sa iti imbunatatesti digestia – 1

Mancare cu vlastari TSS

Te intrebi de ce e importanta calitatea digestiei? O digestie corecta si eficienta are o importanta primordiala in a iti asigura un grad de sanatate ridicat. Daca digestia alimentelor pe care le consumi este incompleta sau defectuoasa atunci nu are importanta ca ai mancat alimente sanatoase, la ore fixe sau ca le-ai combinat corect, caci substantele nutritive pe care acestea le contin nu vor fi asimilate de loc sau doar partial in sange si deci organismul tau nu le va putea folosi. Iar in unele cazuri extreme o digestie de calitate proasta iti va crea simptome neplacute, cum sunt: balonarea, arsurile stomacale, gaze, constipatie etc.

Daca alimentatia ta contine mancare procesata, gatita, e bogata in zahar rafinat, cafea sau ceai, atunci cel mai probabil ai nevoie sa pui in aplicare sfaturile de mai jos.

In primul rand trebuie sa stii ca odata procesate la temperaturi inalte (asa cum sunt produsele rafinate, gatite si cele care se vand ambalate), alimentele isi pierd toate enzimele cat si cea mai mare parte a vitaminelor. Insa aceste enzime sunt absolut esentiale organismului pentru a- si indeplini functiile metabolice, printre care digestia corecta a alimentelor, extragerea nutrientilor si folosirea lor de catre organism. Mai mult, organismul uman nu este construit pentru a consuma cantitati asa de mari de mancare transformata fata de starea ei naturala (cruda) si astfel in procesul digestiei se formeaza o mare cantitate de reziduuri toxice. In concluzie, daca in alimentatia ta nu predomina alimentele vii, neprocesate termic, inseamna ca iti incarci corpul zilnic cu toxine. Iar daca organismul tau nu poate elimina cantitatile din ce in ce mai mari de toxine pe care le acumuleaza zilnic, atunci acestea se depun in grasime si diverse organe, creand probleme de sanatate si kilograme in plus. Sau cum spune prietenul meu, Dr. Daniel Menrath, “oamenii sunt bolnavi…din cauza celor mancate sau a celor nemancate”. Deci hai sa vedem ce putem manca pentru a avea o digestie mai buna.

Unul din organele cele mai importante pentru a avea o digestie buna este splina. Dr. Gillian McKeith spune ca aceasta este “bateria de energie a organismului”, iar in Manualul de Medicina Conventionala e subliniat ca functia gastrointestinala depinde de starea energetica a splinei. O digestie slaba face ca organismul sa produca mucus, care se aduna in organe si poate crea diverse boli. Splina ajuta atat stomacul in procesul de digestie, cat si ulterior la convertirea nutrientilor in energie utilizabila de catre organism.

Unul dintre superalimentele care ajuta cel mai mult splina sunt germenii. Germenii in general sunt o hrana ideala pentru sistemul nostru digestiv datorita faptului ca sunt bogati in enzime (inclusiv antioxidante), clorofila, vitamine, minerale, proteine complete si nu in ultimul rand fibre. De asemenea, acestia reduc umiditatea din organism si astfel ajuta la reducerea cantitatii de mucus. In acelasi timp germenii stimuleaza activitatea ficatului, pe care il readuc in stare optima de functionare. Germenii de mei in special sunt ideali pentru rezolvarea problemelor digestive. E bine de stiut ca ajuta splina, stomacul si pancreasul si  potenteaza asimilarea nutrientilor din alimentele pe care le consumi. Poti consuma germeni de mei in salate si smoothie-uri sau ca o masa separata.

De asemenea, iti poti prepara un terci cald de mei foarte simplu: pune la fiert trei cani de apa si sare neiodata dupa gust; cand da in clocot toarna in apa o cana de mei si lasa sa fiarba la foc mic 20 de minute. Poti servi terciul ca garnitura sau il poti pune peste salata favorita. Consuma mei de 2-3 ori pe saptamana pentru un ajutor consistent acordat organelor tale digestive. Alte alimente care intaresc splina sunt usturoiul, patrunjelul, ridichile, fasolea rosie, orzul verde si algele.

Continuarea in partea a 2-a pe care o gasesti aici.

Daca ti-a placut articolul da-i share sa beneficieze de el si prietenii tai. Unii dintre ei au nevoie de aceasta informatie si iti vor multumi.

Bibliografie:

Aviva Jill Romm, MD – “Naturally Healthy Babies and Children”, Celestial Arts, 2000

Dr. Daniel Menrath – Hrana pentru viata, miracolul vindecarii prin alimentative si puterea mintii, Benefica, 2008

Dr. Gillian McKeith – “Hrana vie pentru sanatate”, Curtea Veche, 2008

Karyn Calabrese – “Soak Your Nuts, Cleansing with Karyn”

Dr. Norman Walker – “Sucuri din legume si fructe – Ce-i lipseste organismului tau”

Save

Save

Save

Save

It's only fair to share...Share on Facebook0Share on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someone

One thought on “Cum sa iti imbunatatesti digestia – 1

  1. I have noticed you don’t monetize your website,
    don’t waste your traffic, you can earn additional cash every month because you’ve got
    hi quality content. If you want to know how to make extra bucks, search for: Mertiso’s tips best adsense
    alternative

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *