Cacaoa, un superaliment

Cacaoa, un superaliment
Cacao

Cacaoa este fructul plantei Theobroma cacao L. (Sterculiaceae) si contine peste 300 de substante cu proprietati terapeutice. Creste nivelul de energie,  imbunatateste digestia si absorbtia nutrientilor si ajuta la reducerea stresului sunt doar cateva dintre ele.

Insa mare atentie, cacaoa care iti aduce aceste beneficii nu este pudra de cacao pe care o gasesti in super-market sau in dulciurile din comertul de masa. Aceea este un aliment procesat (din care s-a extras untul de cacao) si prajit -adica devitalizat de nutrienti- la care i s-au adaugat aditivi in procesul de procesare pentru a-i reduce din gustul amar si pentru conservare. Asa ca mai bine te lipsesti de el. 🙂

Alimentul despre care merita sa aflii mai multe si sa il introduci in alimentatia ta sunt boabele de cacao. Boabele de cacao sunt consumate de milenii pentru starea de bine si multiplele beneficiile pe care le aduc sanatatii.

Aceste beneficii au fost studiate extensiv de oamenii de stiinta (gasesti link la o parte din ele la sfarsitul articolului). Si fiindca aduce atat de multe beneficii am decis sa dedic o editie a  emisiunii TV Antreprenoriat Sanatos acestei teme. Asa ca am invitat-o pe Adina Cuturela de la Aromes Noires sa discutam despre boabele de cacao. Poti urmari emisiunea AICI.

In primele 30 de minute ale emisiunii vei afla:

  •  De ce te simti bine dupa ce consumi ciocolata/cacao
  • Cum te ajuta consumul de cacao sa-ti mentii sanatatea
  •  De ce sa alegi boabele de cacao in loc de pudra de cacao din comertul de masa
  • Ce nutrienti contine cacaoa
  • Cum sa consumi boabele de cacao

In a doua parte a emisiunii (de la minutul 30) vei afla:

  • Unde gasesti cele mai bune boabe de cacao
  • Cum sunt produse boabele de cacao in Africa
  • Provocarile aprovizionarii cu cacao
  • Cum poti ajuta producatorii din Africa
Poti urmari emisiunea AICI.

In plus fata de cele discutate in emisiune, cacaoa mai are si alte beneficii importante:

  • Imbunatateste metabolismul lipidelor si glucozei, inclusiv in cazuri de rezistenta la insulina
  • Reduce inflamatia
  • Ajuta la reducerea obezitatii
  • Amelioreaza markerii celor ce sufera de diabet
  • Ajuta la mai buna circulatie a sangelui
  • Imbunatateste functionarea creierului (functii cognitive -invatare, memorie, protectie contra atacurilor cerebrale, Alzheimer etc)
  • Ajuta la preventia contra cancerului
  • Amelioreaza simptomele de astm
  • Are efecte antibacteriale si ajuta la sanatatea dintilor si pielii, inclusiv de protectie contra arsurilor solare

In afara boabelor de cacao si a miezului de cacao (cacao nibs) poti consuma si pudra de cacao cruda. Nu este vorba de cacaoa alcalina (aceea este aditivata pentru a-i reduce din gustul amar asa cum am scris mai sus), ci de pudra facuta din boabele de cacao integrale.

Vrei sa testezi si tu boabele de cacao? Incepe acum cu un smoothie delicios. 🙂 Gasesti reteta AICI.

Nota: Cacaoa este un aliment considerat sigur pentru majoritatea persoanelor atunci cand este consumat in cantitati moderate. Este bine sa stii ca ea contine cofeina, iar consumul acesteia in cantitati mari poate da urmatoarele efecte: nervozitate, urinat des, insomnie si cresterea ratei batailor inimii. De asemenea cacaoa poate reduce viteza de coagulare a sangelui. Incepe cu cantitati mici (1 boaba de cacao pe zi) si daca experimentezi simptome neplacute redu cantitatea.

Tu ai consumat boabe de cacao pana acum? Ce efecte ai experimentat?

Scrie-mi la comentarii.

Daca ti-a placut articolul  da-i share sa beneficieze de informatii si prietenii tai. Sau daca stii pe cineva interesat de acest subiect trimite-i articolul.

Bibliografie:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24915376

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28439881

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28824916

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23810791

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22775434

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2518374/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22892813

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25733639

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24376420

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14757265

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17327862

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29088075

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24130345/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24259381

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24000103

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4285439/

https://www.researchgate.net/publication/276892317_Chocolate_with_high_Cocoa_content_as_a_weight-loss_accelerator

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23439478

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28933386

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26880379

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25004832

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16702322

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17164979

https://www.researchgate.net/publication/226506017_Flavonoid-Rich_Nutrients_for_the_Skin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.